Szkoła Podstawowa im. Antoniego Kucharczyka
w Paszkówce

34-113 Paszkówka, tel/fax: (033) 879-30-47

2012-10-11Wycieczka do Krakowa

SP Paszkówka11 października 2012 roku udaliśmy się do najpiękniejszego miasta w Polsce- Krakowa. Pierwszym punktem naszej wycieczki było spotkanie z panią przewodnik. Zwiedzanie miasta zaczęliśmy od spaceru nad Wisłą. Następnie obejrzeliśmy posąg ziejącego ogniem Smoka Wawelskiego i udaliśmy się na Wawel. Zobaczyliśmy tam m.in. Katedrę i znajdujące się w niej groby Królów Polskich i wielkich Polaków. Następnie wspinaliśmy się na wieżę, aby obejrzeć Dzwon Zygmunta. Bije on tylko przy okazji ważnych uroczystości. Wszyscy dotykali serca dzwonu, bo podobno przynosi szczęście. Zwiedziliśmy także dziedziniec arkadowy oraz kryptę na Wawelu i oddaliśmy hołd Parze Prezydenckiej.Później przeszliśmy głównymi ulicami Krakowa, docierając do Kościoła Franciszkanów. Mieliśmy okazję zobaczyć słynne „ Okno Papieskie”. Przeszliśmy dzielnicą uniwersytecką i zobaczyliśmy dziedziniec Collegium Maius - siedzibę Akademii Krakowskiej. Potem wyruszyliśmy całą grupą zobaczyć najnowocześniejsze w Polsce muzeum znajdujące się w podziemiach Rynku Głównego. Wszystkim bardzo się podobało przeniesienie do średniowiecznego Krakowa. W muzeum obejrzeliśmy legendę o Smoku Wawelskim oraz poznaliśmy codzienne życie ludzi z tamtego okresu. Pani przewodnik pokazała nam drewniane naczynia (łyżki, miskę). Dalej oglądaliśmy stare monety, plomby, a także mapę tras szlaków handlowych, które przechodziły przez Kraków. Mieliśmy również okazję zobaczyć dom kowala, kuźnię i ruiny spalonej osady. Następnie zapoznaliśmy się z makietą średniowiecznego Krakowa. Oglądaliśmy także starą studnię, Wielką Wagę (tzw. Wagę Ołowiową), rekonstrukcję kramu kupieckiego i kramy bolesławowe. Na Rynku krakowskim podziwialiśmy Sukiennice i kościół Mariacki. Na tym zakończyliśmy wycieczkę po Krakowie. Uznaliśmy, że była niezwykle udana i stwierdziliśmy, że trzeba znać historię tak pięknego miasta. Pełni wrażeń wróciliśmy do Paszkówki. Ten wyjazd na długo pozostanie w naszej pamięci...

Zobacz galerię zdjęć z tego wydarzenia

« powrót do poprzedniej strony

sppaszkowka.iap.pl

Szkoła Podstawowa im. Antoniego Kucharczyka w Paszkówce

Autor

Przeglądaj w najnowszej wersji swojej przeglądarki. Wszelkie prawa zastrzeżone