2019-10-21Kolejny projekt współpracy międzynarodowej Erasmus +
Już po raz czwarty nasza szkoła będzie współpracować ze szkołami z krajów Unii Europejskiej. Partnerami nowego 2-letniego projektu pod nazwą: „ Complexus: how the school can have a key role in the current complex reality” ( W jaki sposób szkołą może odgrywać kluczową rolę w obecnej, złożonej rzeczywistości) są szkoły z Włoch, Serbii oraz Hiszpanii. Koordynatorem całego projektu jest szkoła z Włoch. ( Instituto Comprhensivo Rita Levi Montalcini di Iseo)
Głównym zadaniem projektu jest umożliwienie uczniom docenienia różnorodności oraz przezwyciężenia uprzedzeń oraz stereotypów.
Szkoły będą realizować zadania opierając się na prawdziwym Parlamencie Europejskim , procedurach, wyborach i decyzjach. Będzie to okazja do zdobycia nowych doświadczeń w wymiarze europejskim. Szkoły będą pracować nad następującymi zagadnieniami wchodząc w rolę w Komisji Europeiskich:
do spraw Turystyki- jak promować turystykę? W jaki sposób obywatele mogą wnieść większą wartość do lokalnych interesujących miejsc ? Co to jest turystyka zrównoważona ?
Kultury- jakie tradycje są osobliwościami kraju partnerskiego ? Czy są wspólne elementy?
Praw człowieka- czym są prawa człowieka i dlaczego ich ochrona jest tak ważna dla UE? Co mogą zrobić obywatele aby je szanować? Co może zrobić system edukacji dla przyszłych pokoleń.
Rozwoju i środowiska- dlaczego ochrona środowiska jest tak ważna w UE? Co powinni zrobić obywatele, aby zwiększyć ochronę środowiska.
Będą to niektóre z pytań zadawanych uczniom, aby zmotywować ich do opracowania wspólnego planu działań.
Czeka nas wiele pracy, ale również bogactwo doświadczeń związanych z przyjęciem nauczycieli oraz uczniów z partnerskich szkół w naszej szkole już w maju 2020 roku. Nasi nauczyciele oraz uczniowie wyjadą na wymianę zagraniczną do miejscowości Iseo (Włochy), Manzanares el Real (Hiszpania) oraz Belgradu (Serbia).
Powodzenia
Koordynator projektu
Marta Wolińska
Głównym zadaniem projektu jest umożliwienie uczniom docenienia różnorodności oraz przezwyciężenia uprzedzeń oraz stereotypów.
Szkoły będą realizować zadania opierając się na prawdziwym Parlamencie Europejskim , procedurach, wyborach i decyzjach. Będzie to okazja do zdobycia nowych doświadczeń w wymiarze europejskim. Szkoły będą pracować nad następującymi zagadnieniami wchodząc w rolę w Komisji Europeiskich:
do spraw Turystyki- jak promować turystykę? W jaki sposób obywatele mogą wnieść większą wartość do lokalnych interesujących miejsc ? Co to jest turystyka zrównoważona ?
Kultury- jakie tradycje są osobliwościami kraju partnerskiego ? Czy są wspólne elementy?
Praw człowieka- czym są prawa człowieka i dlaczego ich ochrona jest tak ważna dla UE? Co mogą zrobić obywatele aby je szanować? Co może zrobić system edukacji dla przyszłych pokoleń.
Rozwoju i środowiska- dlaczego ochrona środowiska jest tak ważna w UE? Co powinni zrobić obywatele, aby zwiększyć ochronę środowiska.
Będą to niektóre z pytań zadawanych uczniom, aby zmotywować ich do opracowania wspólnego planu działań.
Czeka nas wiele pracy, ale również bogactwo doświadczeń związanych z przyjęciem nauczycieli oraz uczniów z partnerskich szkół w naszej szkole już w maju 2020 roku. Nasi nauczyciele oraz uczniowie wyjadą na wymianę zagraniczną do miejscowości Iseo (Włochy), Manzanares el Real (Hiszpania) oraz Belgradu (Serbia).
Powodzenia
Koordynator projektu
Marta Wolińska